Byråene om nytt lovforslag: – Alle må være sitt ansvar bevisst Bør det komme nye føringer for markedsføring av usunn mat?
Miljøagentene refser voksne holdninger Kampanjen går på sosiale medier og har overskriften «Voksne har ikke alltid rett».
Ramp-sjef vil bli barneombud: – Denne sjansen kommer bare hvert sjette år Mener barneombudet har et kommunikasjonsproblem.
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.
Stian fikk ideen til Barnas valg i 2016 – ved forrige valg stemte 70 000 barn digitalt – Data viser at barn stemmer uhildet og individuelt når de får tilpasset informasjon.
Snakk Kommunikasjon og Ramp styrker laget - henter fra NRK Øyvind Helland blir kreatør og produsent: – Småskummelt å bevege seg fra store, trygge NRK.
Norske barn og unge fortjener en mer nyansert debatt om TikTok «At Kina kanskje får vite hvor vi bor og hvor glad vi er i søte hundevideoer er kjipt, men det er MYE viktigere å være til stede for ungene våre», skriver Stian Barsnes-Simonsen.
Snart kommer «Toxic» som er Europas første dramaserie på TikTok Ikke tilfeldig at serien vises på TikTok: – Vet at TikTok brukerne eksponeres for videoer med negativt kroppsfokus i strømmen av innhold, sier Silje Sirnes Winje i Ramp.
Stian Barsnes-Simonsen om markedsføring mot barn og unge: – Norske markedsførere er redde – Det er lov for næringsaktører å henvende seg til barn under 18
Arbeiderpartiet er vinneren av Barnas Valg Partiet tar en soleklar seier blant barn og unge mellom 9 og 15 år, kun få dager før det ordinære valget.
Tidligere NRK-profil Stian lager quiz på podkast – Det er slitsomt å finne på en quiz spontant fra hukommelsen hver gang vi er ute på biltur, derfor fikk jeg ideen om «forsete mot baksete».